Tawus bi wî şekle melih şermendeye ez şaqî reş
ew qijika gû xwûr binêr, qîj qîj dikit elwanim ez
Tavus o güzel haliyle utanır, bacaklarım siyah der
o bok yiyen kargaya bak kıj kıj eder renkliyim der
şêrê ji heft bavê xwe şêr, da'wa şerantî nakitin
tolê pîsê heft kûçikan 'awt 'awt dikit aslanim ez
yedi babadan aslan olan aslan, aslanlık iddiasında değil
yedi dölü pis köpekler hav hav êder aslanım ben .
nanê cehî têr naxutun tiştek di sifrêda niya
simbil û çava bel dikit subaşıyê qawmanım ez
indirilmiş sofrada arpa ekmeğini yeterince yemezler
bıyıklarını büyük ben kavimlerin öncüsüyüm, der
fedl û kemala sofiya ger birihe direj bûya
ew niriye lihye tewil de be gûman sofibûya
sofilerin olgunluk ve iyiliği uzun sakalla olsaydı
o uzun sakalıyla tekke şüphesiz sofi olurdu.
fedl û kemala neqşû bend ger ew bi şorba germbûya
ew dizika şorbe di niv dê şexe bestami buya
nekşubendliğin fazilet ve erdemi sıcak çorbayla olsaydı
şorbanın içinde olan kap şimdi Şeyh Bestami olurdu
fedl û kemala qadiri ger bı teqteqû şeqşeq bûya
ew şeqeşeqa aşê yeqin de qûtbe geylanibûya
Kadirinin erdem ve olgunluğu ses çıkarmakla olsaydı
o rak tak şak şuk eden değirmen geylanin kutbu olurdu.
fedl û kemala aliman ger bi şaşa girbûya
şûphe kûlunde ser mezin di qadi Beydawibiye.
alimlerin fazilet ve olgunluğu sarıkla olsaydı
şüphe yok ki baş veren kabaklar Kadı Beydavi olurlardı.
Rastladım. Sizin için yazdım. Sizinle paylaştım.